Kundecase

solvo it

“Vi har ”fået hul igennem” til B2B virksomheder, som vi ikke havde relationer til før”. Lotte Munk, HR- og marketingansvarlig, solvo it

solvo it’s anvendelse af IP Targeting og IP Tracking

solvo it ApS er en dansk it-konsulentvirksomhed, som har eksisteret i 20 år. solvo it er dedikerede eksperter på forskellige felter, og det giver korte veje fra beslutning til handling. solvo it løser alle udfordringer inden for kompetenceområderne, som bl.a. omfatter udnyttelse af Microsoft teknologier i kundernes it-infrastruktur.

IP Targeting viser din bannerannoncering for medarbejdere i dine B2B målgrupper. IP Targeting er løsningen, som garanterer, at dine bannerannoncer vises for din målgruppe. Og kun din målgruppe.

IP Tracking viser dig de konkrete virksomheder, som besøger dine websider, hvilke sider de kigger på og hvor længe. Rapporterne præsenterer et dynamisk billede af dine målgruppers interesse for din virksomhed og dine produkter og ydelser.

 IP Targeting og IP Tracking målretter B2B annonceringen, sporer målgruppens besøgsadfærd, og leverer afgørende viden til salgsarbejdet.

Præcis bannerannoncering uden brug af specialister

Vi har eksisteret i 20 år og er specialiseret i at analysere og rådgive vores kunder om anvendelsen af Microsoft teknologier i deres IT-infrastruktur. Vi er en mindre virksomhed og har ikke ansat en egentlig specialist inden for online markedsføring, siger Lotte Munk, HR- og marketingansvarlig hos solvo it ApS.

Men med den nye og overskuelige løsning fra Valoris behøver vi heller ikke en specialist.  Med værktøjet har vi fået foræret, hvilke virksomheder vi skal ramme med bannerannoncering, og hvilket indhold vi skal ramme dem med.  Det er faktisk ret vildt. Vi har fået helt afgørende ny viden om kvalificerede leads og om deres interesse i vores løsninger, og vi er derfor meget tættere på potentielle kunder.

B2B målgrupper

Vi definerede to B2B målgrupper. Den ene målgruppe var eksisterende kunder, som blev udvalgt fra SuperOffice dvs. vores CRM, den anden målgruppe blev udvalgt fra besøgene på vores website. Altså ikke alle besøgende, men de virksomheder som i øvrigt opfyldte vores segmenteringskriterier. Det er præcis virksomhederne i de to målgrupper, vi retter vores annoncering mod. Ved vi om annoncerne ”virker”? Ja, for vi får rapporter over de virksomheder, der besøger vores website. Så vi har en glasklar sammenhæng mellem annoncering og websidebesøg. Desuden præsenterer rapporterne, hvad de ser på, hvor længe, hvor ofte, og hvor de kommer ind og ud, fortsætter Lotte Munk.

Glasklar sammenhæng mellem annoncering og websideadfærd

Fordi vi kender sammenhængen mellem vores annoncering og besøgene på websitet, kan vi også justere vores annoncering, ikke bare justere men optimere. Vi ved ganske enkelt, hvordan annoncerne virker på hver enkelt virksomhed i B2B målgruppen, og tilsvarende hvad der ikke virker, siger Lotte Munk.

Vi sender nyhedsbreve via Mailchimp til personer, der har tilmeldt sig, og når de personer besøger vores website, kan vi også se de personnavne i rapporterne. 

Vi skimmer hver dag rapporterne over websidebesøgene for at følge med, og derfor er det nemmere for sælgerne at komme ind på relevante samtaleemner fra starten af besøg eller samtaler. Desuden holder vi et ugentligt møde i solvo, hvor vi omsætter viden til ”hvad skal vi gøre”?

Tidligere havde vi reklameudgifter, men med mindre effekt

Tidligere var vores flotte website mest et ”visitkort” for solvo it. Vi havde ikke, som nu, indblikket i, hvem der besøgte sitet, og hvilket et formål siden tjente. Og vi annoncerede på de sociale medier – bl.a. LinkedIn -, og det kostede en del, uden at vi fik det helt store ud af det. Vi vidste ikke, hvilke virksomheder der reagerede på vores annoncer, eller hvad de evt. reagerede på. Vi fik ofte nye kunder ved at deltage i møder og konferencer, men så kom Corona og satte en stopper for den form for emneskabelse. Så vi måtte tænke ud af boksen.

Vi får meget for pengene med Valoris’ løsninger

Vi startede på denne nye løsning fra Valoris i august/september, og en helt ny verden åbnede sig. Det var enkelt og effektivt fra starten, fordi vi fik og stadig får fremragende og kompetent hjælp fra Anders Peter til at få mest muligt ud af værktøjerne. Vi identificerede målgrupperne, fik designet ”de fedeste” bannerannoncer, fik råd om bl.a. annonceringsvarighed og satte i gang.

Løsningerne består af IP Targeting, som anvender B2B virksomheders IP adresse til at sende digitale annoncer i annoncebærende medier, og som udelukkende kan ses af personer i målgruppens virksomheder, samt IP Tracking som sporer og rapporterer B2B virksomheders besøg og adfærd på vores websider. IP Targeting og IP Tracking arbejder sammen også med CRM og f.eks. Mailchimp, og skaber derved uvurderlig viden om vores salgsmuligheder. Vi har ”fået hul igennem” til B2B virksomheder, som vi ikke havde relationer til før, slutter Lotte Munk.

solvo it, Borupvang 3, 2750 Ballerup

 

Download kundecase

Download