Det handler om at påvirke dine B2B målgrupper og de enkelte virksomheder på de rigtige tidspunkter og med budskaber der engagerer

Følg op på dine B2B målgruppers adfærd på dine websider og målret din bannerannoncering

Salgsarbejde og timing

Hvem er i markedet? Om hvad? Og hvornår?
Har du svarene, har du et udgangspunkt for salgssucces, og har du ikke svarene . . .
Og endnu bedre; hvis du har svarene kan du arbejde proaktivt. Ved du hvordan du kan påvirke din B2B målgruppe med relevante budskaber og annoncer på de rigtige tidspunkter?

Målgrupper og CRM systemer

CRM som f.eks. SuperOffice og Dynamics CRM er glimrende til at fastholde viden om en B2B kunde eller målgruppe. Glimrende til at oprette og vedligeholde forskellige markører, som kan anvendes til segmentering. Men CRM bygger altid kun på historisk viden. CRM fortæller ikke, hvornår køber er i markedet. Og slet ikke hvis køber i stor udstrækning henter informationer på nettet. Iflg. Gartner Group forsvinder 95% af de besøgende på et website uden at klikke eller reagere. Ved du hvem fra din målgruppe, der har besøgt dit site for at hente viden om dine produkter og ydelser? Hvad var kunden interesseret i? Hvilken salgsmulighed er forsvundet?

Præcis bannerannoncering

Bannerannoncering har måske et dårligt ry. Et ry for at være irrelevant og upræcis. Men bannerannoncering kan være overordentlig præcis. Med B2B IP targeting vil kun medarbejderne i din B2B målgruppe vil blive eksponeret, og dit indhold er derfor relevant. Du kan faktisk tænke ”content” ind i din bannerannoncering. Ved du hvordan du kan gøre indholdet super relevant for din B2B målgruppe?

Leadgenerering

Du kender din B2B målgruppe. Du kender den, som den er. Men i den internationale verden kan målgruppen lynhurtigt udvides og formindskes. Nye virksomheder dukker op. Virksomheder fusionerer, købes op og forsvinder. Du læser om det, du hører rygter, men får du præcise oplysninger fra dit website om udviklingen i din målgruppe? Målgruppens adfærd på dit website er en del af dit kildemateriale, når du planlægger salgsindsatserne og anvendelsen af ressourcer. Ved du hvilken virksomhed der kigger og er nysgerrig? Og fra hvilket land eller verdensdel?