Kundecase

2ndC

“Vi vidste ikke, om websitet understøttede vores forretnig, og slet intet om hvordan”. Aleksander Bergstedt, partner i 2ndC

2ndC’s anvendelse af IP-Tracking

2ndC leverer ydelser og løsninger, der styrer medarbejderens adgang til applikationer og data gennem hele ansættelsesperioden. 2ndC hjælper virksomheder og organisationer med at beskytte og administrere medarbejdere, medlemmer, kunder og samarbejdspartneres personfølsomme data. 2ndC har 20 medarbejdere og er Microsoft endorsed GDPR partner.

IP-Tracking fra Leadenhancer registrerer og rapporterer detaljeret om alle virksomhedsbesøg på dit website. De besøgendes IP-adresse oversættes til kvalificerede virksomhedsdata i Leadenhancers globale virksomhedsdatabase, og rapporterne indeholder virksomhedsnavn, adresse, telefon, branche o.m.a. Rapporterne, som kan segmenteres, viser bl.a. de besøgte sidenavne, tidsforbruger for hver enkelt sidebesøg og navnet på den besøgende virksomhed. Data kan integreres i CRM-systemer. IP-lead tracking er udviklet af Leadenhancer, Sverige, og markedsføres i Danmark af Valoris.

HVAD VI IKKE VIDSTE

” Vi har investeret mange penge og ressourcer i at udvikle og vedligeholde et fremragende website. Det er et flot og gennemarbejdet udstillingsvindue for vores virksomhed”, indleder Aleksander Bergstedt, partner i 2ndC. ”Og salgsarbejdet udførte vi som de fleste; havde kontakt og dialog med et kundeemne, udarbejdede et tilbud og fulgte op på forskellig vis.” ”Men vi vidste ikke, om websitet understøttede vores forretning, og slet intet om hvordan”, fortsætter Aleksander. ”Hvad interesserer en kunde sig egentlig for?

Søger kunden yderligere information, og om hvilke emner? Hvilke emner bliver undersøgt mest? Hvad er hyppigheden af kundens besøg på websitet og hvor? Eller er der stilstand og stilhed? Vi kunne konkludere, at vores website var flot og gennemtænkt, men vi vidste ikke, om det understøttede det egentlige mål – salg.

FULD VIDEN OM KUNDENS BESØGSADFÆRD

De svar har vi i dag. Vi har fuldstændig viden om vores kunders og kundeemners besøg og adfærd på vores website, og vi har derfor tæt sammenhæng mellem det digitale og det analoge salgsarbejde. Vi kan, kort sagt, opfange købssignalerne på websitet. Og vi opfanger både købssignalerne fra de kunder, vi kender, og fra dem vi ikke kendte, men som vi nu ved, hvem er. Alle besøg på vores website bliver knyttet til virksomhedsnavne og -data i øvrigt.

Løsningen, der leverer svarene, er IP Tracking fra Valoris. IP Tracking sporer og rapporterer den enkelte navngivne virksomheds besøgsadfærd på websitet, og vi har valgt en ugentlig rapport”, siger Aleksander.

SALG OG MARKETING I TÆT PARLØB

”Marketing anvender rapporten til at analysere, om besøg og besøgsdata svarer til forventningerne til de enkelte websiders anvendelse, og jeg anvender rapporterne i samarbejde med sælgerne.

Vi planlægger salgsarbejdet med udgangspunkt i de meget præcise data, som vi har om kundernes interesser og adfærd, og inddrager vores partnernetværk, når det er relevant.”

GNIDNINGSLØS TEKNOLOGI

”Jeg kender Anders Peter fra Valoris fra en anden forretningssammenhæng, så da Anders Peter ringede, lyttede jeg, og vi prøvede løsningen i første omgang – og fortsatte. Den tekniske del fungerer gnidningsløst, og har gjort det fra starten. Det er et sindsygt godt værktøj til at leadvalidere – meget værdifuldt”, slutter Aleksander.

2ndC, Kgs. Nytorv 8,3, 1050 København K

 

Download kundecase

Download