Kundecase

EG

“Fordelen ved IP-targeting er, at vi som annoncør helt præcist kan styre, hvilke virksomheder der skal se vores banner. Det kombineret med Leadenhancers IP lead tracking gjorde, at vi hver dag fik rapporter over de virksomheder i vores målgruppe, der havde klikket på bannerne”, siger Caroline Helbo fra EG.

Dette er en reference-artikel om EG A/S’ anvendelse af IP-targeting.

EG A/S leverer løsninger og teknologi til private og offentlige virksomheder i 4 lande, og 1900 ansatte servicerer i dag 12.500 kunder. EG fokuserer på brancheløsninger og er Europas stærkeste Dynamics AX partner.

IP-targeting løsningen garanterer, at bannerannoncer vises i valgte medier til de navngivne virksomheder, som er udpeget af annoncøren. IP-targeting leveres som en totalløsning, hvor annoncøren blot beslutter 4 parametre: virksomhederne som skal eksponeres, bannerets udformning, medievalget og budgettet. Valoris løser resten af opgaven. Virksomhedsnavnene ”oversættes” til IP-adresser, som derefter styrer eksponeringerne. Konceptet er udviklet af Valoris og Leadenhancer, Sverige, og markedsføres i Danmark af Valoris.

Caroline Helbo Andersen, Digital Marketing Lead, har ansvaret for alle digitale online kampagner og har i sommeren 2018 gennemført en IP-targeting kampagne fra Valoris. Valoris håndterede alt i forbindelse med kampagnen. Det eneste EG A/S skulle levere var bannerne til kampagnen og en liste med de udvalgte virksomhedsnavne.

“Vi havde fået udarbejdet et whitepaper om, hvordan virksomheder kan komme i gang med en digital transformation, og hvor i virksomheden det giver mest mening at starte digitaliseringen” siger Caroline Helbo. “Da vi ønskede at generere leads med dette whitepaper, søgte vi efter en metode, som kunne øge synligheden og interessen og dermed antallet af downloads af whitepaperet. Interessant nok havde Valoris en løsning, som Anders Peter (partner hos Valoris) ihærdigt havde forsøgt at fange min interesse for. Og sammen med et godt tilbud på en totalløsning fik vi et godt resultat, dog et lidt andet resultat end vi havde forventet.”

”Vi fik ikke så mange downloads, som vi havde ønsket”, siger Caroline Helbo, ”men med det store wallpaper format overfor vores udvalgte målgruppe fik vi en klar og tydelig eksponering, som resulterede i nye data om virksomheder, der besøgte vores website. Vi arbejdede med materialet og blev rigtig gode til at bruge informationerne i Leadenhancers rapporter om besøgene på vores websider. Vi fik vores telemarketingbureau til at kontakte de pågældende virksomheder, der havde besøgt vores landingpage uden at downloade vores whitepaper. Og derefter kunne vi starte en samtale, der tog udgangspunkt i de produkter og ydelser, som virksomhederne havde set på www.eg.dk.”

“Inden vi startede kampagnen, drøftede vi medievalget, og vi endte med at vælge Valoris’ forslag om wallpaperformatet på www.borsen.dk, som matcher vores mål- og kundegrupper. Derefter udvalgte jeg de virksomheder, som skulle eksponeres for annonceringen, og resten inkl. kontakten til Børsen tog Valoris sig af. Valoris matchede mine udvalgte virksomhedsnavne med deres enorme virksomhedsdatabase og udtrak iP-adresserne på virksomhederne. Derfor var det kun de virksomheder, jeg udvalgte, der blev eksponeret for vores banner”, siger Caroline Helbo.

”Vi startede med 100 virksomheder den 1. juni, og da det gav rigtig god trafik og response, udvidede vi ad 2 omgange med yderligere 2 x 100 virksomheder. Vi kunne udvide målgruppen løbende, fordi budskabet i banneret var bredt.”

“Fordelen ved IP-targeting er, at vi som annoncør helt præcist kan styre, hvilke virksomheder der skal se vores banner. Det kombineret med Leadenhancers IP lead tracking gjorde, at vi hver dag fik rapporter over de virksomheder i vores målgruppe, der havde klikket på bannerne. Jeg fik også info, når målgruppen i øvrigt havde været på www.eg.dk, hvor vi kunne se, hvad de interesserede sig for”, siger Caroline Helbo.

”Vi sluttede kampagnen i september, og vi vil helt klart bruge IP-targeting igen”, slutter Caroline Helbo fra EG A/S.

EG A/S, Lautrupvang 24, 2750 Ballerup

Download kundecase

Download